Najlepsza pora na posiłek

Nie zdradzimy wielkiej tajemnicy, jak napiszemy, że organizm ludzki żyje według pewnych rytmów dobowych. Jednak nie do końca każdy wie co i kiedy należy jeść, a jak ma taką wiedzę to nie do końca ją stosuje.

Jeśli właściwie odpowiemy na zapotrzebowania organizmu na jego potrzeby, on odwdzięczy się nam energią przez cały dzień i dobrym samopoczuciem. Warto jest zatem przeczytać co należy jeść o jakiej porze dnia.


Od 6 do 9 – nasz organizm dopiero się budzi, a kolejne organy ruszają do działania. Potrzebna nam jest odpowiednia dawka energii, czyli posiłku dającego nam moc działania. Najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie. Błąd popełniają ci, którzy omijają śniadanie. Wówczas ich tryb staje się nieregularny, podjadają między posiłkami by zaspokoić głów, a następnego ranka czują się ospali, zmęczeni. Brak śniadania może doprowadzić do problemów zdrowotnych, zmęczenia oraz nadwagi. Zatem śniadanie powinno być bogate w węglowodany, ale raczej nie w proste cukry pobudzające na chwilę. Zamiast dżemu warto sięgnąć po musli.

Od 10 do 12 – organizm pracuje pełną parą, mózg jest skoncentrowany a ciało gotowe na ominięcie każdej przeszkody. Nie należy zarzucać go cięższym jedzeniem, lepiej jeść małe porcje lekkich przekąsek. Przydadzą się o tej porze owoce lub orzechy. Warto mieć w zanadrzu soki. Jeśli mamy ochotę na coś słodkiego to bez problemu możemy zjeść pączka – nasz organizm poradzi sobie z poniesionym poziomem cukru.

Od 12 do 15 – wiele osób o tej porze przeżywa „kryzys”, ponieważ organizm odpoczywa po dłuższym czasie pracy. O tej porze dnia zazwyczaj mamy większą ochotę na coś słodkiego. Jednak warto wstrzymać się z kolejną słodką porcją i sięgnąć po suszone owoce niż ciastko, po którym szybko wrócimy do senności.

Od 16 do 19 – organizm znów wraca do formy i może pracować na pełnych obrotach. Gdy poczujemy mały głód, możemy go wesprzeć podwieczorkiem np. jogurtem, owocem lub sałatką. Przed dziewiętnastą warto zmieścić się z kolacją, wykorzystując organizm do trawienia. Dzięki temu nie będziemy go obciążać, gdy ten zacznie zwalniać tempa.

Od 19 do 24 – gdy nie czujemy się senni, nasz organizm i narządy przygotowują się do snu. Możemy wypić herbatę, jednak zrezygnujmy ze słodkich soków. Jeśli jeszcze poczujemy głód, możemy sięgnąć po mały serek, ale nie po tosty czy odsmażone resztki z obiadu. Gdy zbyt dużo wrzucimy do żołądka, będzie on pracował całą noc zamiast pracować i regenerować siły. Jaki jest efekt wieczornego podjadania? Brak energii następnego dnia, brak siły do działania, zmęczenie i ogólna ciężkość i ospałość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *