Młodzi i bogaci – właściciele najbardziej dochodowych biznesów

Być  młodym i bogatym to marzenie większości ludzi na świecie. Jednak dla niemal każdego  połącznie tych dwóch czynników jest niemożliwe do wykonania. Zazwyczaj do bogactwa udaje się (jeśli w ogóle się udaje) dojść po wieloletniej ciężkiej pracy, wtedy gdy pieniądze już tak bardzo nie cieszą. Jednak jest kilka wyjątków. Tym osobom udało się osiągnąć sukces przed trzydziestką. Chyba najbardziej znanym szczęśliwcem, który w bardzo  młodym wieku stał się miliarderem jest Mark Zuckerberg  – twórca Facebooka, którego majątek szacuje się na 80 mld dolarów. Wystarczył dobry pomysł i…na pewno dużo szczęścia. Jednak to nie jedyny człowiek przed trzydziestką, który jest niewyobrażalnie bogaty.  Oto kilku najmłodszych przedstawicieli najbardziej dochodowych biznesów na świecie.

 

 

Arash Ferdowsi i Drew Houston (25 i 28 lat) stworzyli  jeden z najbardziej znanych dysków online. Młodzi miliarderzy rozbudowali usługę tak, że pozwala na przechowywanie gigabajtów danych w chmurze i jednocześnie daje użytkownikom możliwość łatwego dzielenia się swoimi plikami. Ich firma Dropbox jest warta  4 mld dolary.

 

Tim O’Shaughnessy i Eddie Frederick (29 i 30 lat) stworzyli serwis LivingSocial (warty 3 mld dolarów), udowadniając tym samym, że Groupon nie ma monopolu na innowacje w dziedzinie sieciowych zakupów. LivingSocial każdego dnia udostępnia tylko jedną ofertę, ale daje bardzo atrakcyjny rabat.

 

Brian Chesky, Joe Gebbia, Nathan Blecharczyk (30, 30 i 28 lat). Ich serwis AirBNB jest przeznaczony dla wszystkich, którzy mają do wynajęcia lub chcą na krótko wynająć pokój lub mieszkanie. Propozycja przyciąga szczególnie miłośników turystyki, którzy omijając znane hotele, mogą trafić na niedrogi nocleg, zlokalizowany w bardzo atrakcyjnym miejscu. Serwis jest wart 1,3 mld dolarów

 

Daniel Ek (28 lat)- kolejny przykład na to, że biznes najlepiej robić w sieci. Jego serwis Sportify udostępniający muzykę online podbił najpierw serca Europejczyków, jednak prawdziwy rozwój i finansowy sukces Spotify nastąpił dopiero po wkroczeniu na rynek amerykański. Od niedawna Daniel Ek współpracuje z Facebookiem, co pozwala myśleć, że najlepsze dni Spotify dopiero nadejdą. Wartość biznesu szacuje się na 1,1 mld dolarów/

 

Kolejny serwis gwarantujący właścicielowi miliony to Foursquare (wartość 600 mln dolarów). Jego właściciel Naveen Selvadurai (29 lat) stworzył serwis łączący platformę społecznościową z usługami geolokalizacyjnymi. Użytkownik serwisu ma możliwość potwierdzić swoją obecność w różnych miejscach, udostępniając zarazem informacje o pobliskich, wartych uwagi lokalizacjach.

 

I w końcu kobieta: Kim Kardashian (30 lat) kojarzona głównie z kontrowersyjnego reality show okazuje się również „rekinem biznesu”. Jej serwis Shoedazzle, warty 280 mln dolarów, oferuje abonament na modne buty, torebki i ozdoby, wysyłane użytkownikom każdego miesiąca.

 

 

 

Daniel Ek, Sportify

Źródło: http://www.therichest.org/